8 Şubat 2010 Pazartesi

Tavuklu, Beşamel Soslu Fırında Makarna

 


Sizinle bizim evin sevilen tatlarından birini daha paylaşayım dedim. Herkesin çok beğendiği ve severek yediği bir yemek. Ayrıca bu makarna börek gibide olduğu için özel günlerinizdede çok güzel bir ikram çeşidi oluyor. Evet kabul ediyorum biraz kalorili bir yemek ama bu tada değiyor doğrusu.



  

Bu henüz fırına girmemiş hali


 


Buda fırından yeni çıkmış mis gibi kokan hali.



Malzemeler:

1 paket kalın çubuk fırın makarna
1 tavuk göğsü
2 yumurta
Rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz, karabiber

Beşamel sol için:

5 kaşık tereyağ-margarin karışımı (Ben burda sıvıyağ-tereyağ kullanıyorum)
5 kaşık un
750 lt. kadar süt (sütüde gözkararı koyuyorum ona göre ayarlarsınız sizde)

Yapılışı:

İlkönce tavuğumuzu haşlıyoruz ve soğuduktan sonra küçük parçalara bölüyoruz.
Makarnalarımızı  biraz sıvıyağ kattığımız tuzlu suda yaklaşık 20-25 dk kadar güzelce haşlıyoruz.
İyice piştikten sonra ocağı kapatıp üzerine 1-2 bardak soğuk su ilave edip bir 15 dk. kadar bekletiyoruz.
Sonra makarnalarımızı süzüp bekletiyoruz.
Diğer tarafta beşamel sosumuzu pişiriyoruz. Sosumuz piştikten sonra kenara alıp içerisine yumurtaları kırıp güzelce karıştırıyoruz.
Derin bir kap içerisinde suyu iyice süzülen makarnaları, tavukları, beşamel sosunu tuz karabiber atıp iyice harmanlıyoruz. Yağlanmış fırın tepsisine döküp düzeltiyoruz ve üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpiyoruz.
200 derece fırında üzeri iyice kızarana dek pişiriyoruz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: