9 Aralık 2009 Çarşamba

Cevizli Un Helvası



Sizlere çok güzel bir un helvası tarifi vericem. Ayıptır söylemesi benim un helvam pek meşhurdur:))

Malzemeler:
2 bardak un
2 bardak toz şeker
1 bardak süt
1 bardak su
1/4 margarin
Göz kararı sıvıyağ
Ceviz
1 tatlı kaşığı kadar gülsuyu

Yapılışı:
Öncelikle 2 bardak toz şekeri, 1 bardak sütü ve 1 bardak suyu bir kaseye koyup şeker iyice eriyene kadar karıştırıp kenarda bekletelim.
Margarini tenceremize koyup eritelim, unumuzu ilave edelim kısık ateşte kavurmaya başlayalım. Yavaş yavaşda sıvıyağ ilave etmeye başlayalım. Kıvamı koyu bir boza yada koyu bir beşamel sos gibi olanada dek sıvıyağ ilave edicez. Benim helvamın güzel olmasının püf noktası bu. Cıvık bir kıvamda oluyor ve çırpma teli ile karıştırıyorum. Birde mutlaka kısık ateşte olması gerekiyor. Biraz yapımı uzun sürüyor ama sonuç mükemmel oluyor.
İstediğimiz rengi alana dek kavurmaya devam ediyoruz. Cevizleride ilave edip çok az daha kavuruyoruz.(Ama çok az yoksa cevizler yanar.) Erittiğimiz şerbeti döküp iyice suyunu çektirene dek karıştırarak kaynatıyoruz.
1 tatlı kaşığı kadar gülsuyu ilave edip tamamen suyunu çekip helva tencereye yapışmayana dek karıştırıyoruz.

Ben servis yaparken dondurma kaşığı kullanıyorum, çok şık bir görüntü oluyor.

Afiyet olsun.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

AFİYET OLSUN AMA AKLIM SİZDE KALDI BAYILIRIM UN HELVASINA DENEYECEĞİM SENİN TARİFİNİ DE MUTLAKA BELKİ DE BU GECE ŞU YEMEK YEME İŞİNİ BİR BİTİREYİM DE.

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
hazalca dedi ki...

eline sağlık,nefis görünüyor,ben bunu hiç beceremiyorum nedense.sevgiler

Adsız dedi ki...

bu tarifi iki kezdir yapıyorum,herkes bayıldı link attım arkadaşlarıma..ama şekerini 2bardaktan az koyuyorum daha hafif oluyor.

SEVKUT dedi ki...

Benim çevreminde favorisi helvam, şekerini damak tadına göre ayarlayabilirsiniz tabi beğenmenize çok sevindim.

SEVKUT dedi ki...

Benim çevreminde favorisi helvam, şekerini damak tadına göre ayarlayabilirsiniz tabi beğenmenize çok sevindim.